Wartownik

Przećwiczenie słownictwa, np. cyfry. Nauczyciel pokazuje obrazek z cyfrą 2 i uczeń musi odpowiedzieć po angielsku, jaka to cyfra (może być na czas, jeśli zajęcia są w grupie). Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, uczeń siedzi, jeśli się pomylił, musi wstać. Kiedy stoi, dostaje następną cyfrę do odgadnięcia. Jeśli odpowie dobrze, może usiąść, jeśli źle, musi stanąć na jednej nodze. I konsekwentnie, kolejna kartka z obrazkiem to szansa na poprawną odpowiedź i powrót do pozycji siedzącej (po uprzednim opuszczeniu nogi – nagroda za następny dobry wyraz!), lub w przypadku złej odpowiedzi, dziecko musi podnieść jedną rękę. Gdy znów udzieli złej odpowiedzi, po pokazaniu kolejnej kartki przez nauczyciela (np. cyfra 8), uczeń podnosi drugą rękę. Czasami zdarza się, że uczeń stoi na jednej nodze z podniesioną ręką zanim ponownie będzie jego kolej i szansa na opuszczenie ręki! A kolejna szansa na opuszczenie nogi – przy założeniu, że udzieli prawidłowej odpowiedzi – dopiero gdy znów nadejdzie jego kolej!

Zabawa gwarantowana, powtórka zrobiona, koszt przygotowania minimalny = kartki z obrazkami ilustrującymi słówka, albo ustnie – nauczyciel podaje polskie słowo, a uczeń musi podać angielski odpowiednik. Jeśli grupa jest duża, to uczeń musi trochę poczekać na swoją kolejkę, aby dostać szansę na udzielenie poprawnej odpowiedzi i powrót do wygodniejszej pozycji, aż do ponownego siedzenia w ławce. Ma wtedy czas na powtórkę materiału, słuchając jak odpowiadają inni! 😉